PADAH Nak Ikut Trend Tikt0k, Wanita Hampir HILANG NYAWA Lepas Makan Donut Peach

 



Sejak kebelakangan ini, buah donut pic yang dikenali juga sebagai donut peach atau flat peach berbentuk oblate kini sohor kini di media sosial terutama TikTok.


Seperti dijangka, kuasa tular membuatkan ramai tidak melepaskan peluang untuk mencari, membeli dan merasai sendiri keistimewaan yang terdapat pada buah donut pic yang kaya dengan khasiat Vitamin C, Vitamin A, Potasium dan Fiber.


Nyawa hampir hilang selepas makan donut peach

Bagaimanapun, tidak semua bernasib baik seperti dialami oleh seorang wanita dikenali @sherynaaa02 selepas 15 minit menikmati sebiji donut peach dan terpaksa dikejarkan ke wad kecemasan.


Wanita berkenaan berkongsi pengalamannya mencuba buah donut peach tular, namun dirinya tidak berdaya selepas perutnya berasa kurang selesa atau sebu dan muntah selain timbulnya biji-biji gatal di bahagian lengan.


“Makan dalam 15 minit, sebu muntah-muntah, naik biji-biji gatal-gatal. Terus kena pergi wad kecemasan, perlu cucuk, baru jadi manusia balik (pulih).


“Kalau tak cucuk, macam beruk dok garu-garu. Ini pengalaman aku makan buah viral, berbaki lagi 3 biji suruh laku aku sajalah makan,”kongsinya.

@sherynaaa02 Tak semua orang boleh makan , orang itu adalah aku ๐Ÿ˜ญ sekali makan , dalam 15 minit , sebu muntah2 , naik biji2 gatal2 ๐Ÿ˜ฅ terus kena gi emergency , kena inject baru jadi manusia balik ๐Ÿ˜ข kalau tak inject macam beruk weh dok garu2 ๐Ÿ˜“ ini pengalaman aku makan buah viral , berbaki lagi 3 biji aku nak suruh laki aku ja la makan ๐Ÿ˜‘ sekian luahan dari aku , byeee #donutpeachviral #elergikalahan #emergencycases ♬ suara asli - ๐™en ๐˜ฝkan ๐™Žad๐˜ฝoy๐ŸŽญ

Rasa sesak nafas macam separuh nyawa

@sherynaaa02 berkata, dirinya mula terjebak makan buah donut peach selepas memakan buah pemberian rakannya. Namun, tidak menyangka merasai pengalaman perit iaitu mengalami sesak nafas seperti sudah kehilangan separuh nyawa.


Katanya lagi, doktor juga menasihati untuk berhenti menggaru, tetapi tidak boleh, lebih-lebih lagi pada bahagian muka selain menunjukkan contoh gambar keadaan biji-biji gatal berkenaan.


“Doktor cakap berhenti garu-garu, tapi sumpah tak boleh berhenti. Muka rasa pedih-pedih, perut sebu angin tak keluar. Muntah-muntah lagi.


“Makan buah tu tak lama pun, dalam 15 minit macam tu saja terus ada kesan. Ini pengalaman saya makan buah donut peach viral tu, lain orang lain rasanya.


“Bukan saya gila-gila nak terjebak sebab viral, kawan saya bagi, saya hargai. Saya pun tak salahkan dia. Harap jelas ya,”terangnya lagi.

@sherynaaa02 Membalas kepada @kakakyun doc cakap stop garu2 , tapi sumpah xleh stop .. muka rasa pedih2 , perut sebu angin xkuar ... Muntah2 lagi . Makan buah tu xlama pun . Dalam 15 minit mcm tu ja terus rasa effect . Ini pengalaman saya makan buab donut peach viral tu , lain org lain rasanya . Bila jadi mcm ni sya pun tak sangka , memang sesak nafas dah rasa mcm separuh nyawa ๐Ÿ˜ฅ nasib suami ada baru balik keja , kalau tak xtahu laa mcm mana ๐Ÿ˜ซ bkan sya gila2 nak terjebak sbab viral , kwan sya bagi sya hargai , sya pun tak salahkan dia . Harap jelas yaaa #donutpeachviral #emergencycases #elergikalahan ♬ suara asli - ๐Ÿ–‡๐“ญ๐“ญ_๐“ฎ๐“ท๐”‚〽️ - ๐™™๐™š๐™™๐™š ๐™š๐™ฃ๐™ฎ ๐™ข๐™ช๐™จ๐™ž๐™˜

Pesanan buat orang ramai di luar sana, pastikan diri sendiri peka dan buat sedikit kajian agar dapat mengenalpasti alahan sebelum mencuba sebarang makanan tular di media sosial.

KLIK LIKE JIKA ANDA RASA PERKONGSIAN INI SANGAT BERGUNA

Artikel Berkaitan

BERITA SEMASA 2033680307869249014

Post a Comment

emo-but-icon

Popular Posts

item