"DIA TAMP4R Pekerja Restoran Berkali-Kali !" Rupanya Sebelum TUNJ4L Kepala Pemandu Myvi, Abg Baju MERAH Dah Buat HAL LAGI BESAR !


TOPIK ‘abang baju merah’ semakin hangat diperkatakan apabila seorang wanita tampil berkongsi cerita mendakwa menjadi saksi tentang perilaku kasar individu sama di sebuah restoran steamboat di Cameron Highland baru-baru ini.


Menerusi beberapa siri video pendedahan di TikTok, wanita berkenaan mendakwa individu tersebut bertindak menampar pekerja di restoran berkenaan berkali-kali, dipercayai kerana makanan yang dipesannya lambat tiba.


Pendedahan itu ternyata mengejutkan warga maya.


Berkongsi cerita, wanita itu berkata kejadian tersebut berlaku pada 4 Jun lalu ketika dia sedang menjamu selera bersama keluarganya di restoran sama.



“Dia dah tampar sekali, kami macam malas nak ambil port (ambil tahu) kerana mungkin ada apa-apa masalah.


“Semasa dia nak pergi bayar, dia cakap-cakap dan lempar makanan... kemudian tampar staf berkali-kali,” dakwanya mengimbas kembali kejadian.


Tindakan ganas itu membuatkan salah seorang ahli keluarga wanita tersebut bersuara agar kekecohan tersebut dapat dihentikan.


“Kalau lambat satu jam pun kena sabar... kalau tak boleh sabar, angkat kaki dan pergi. Kita nak ambil mood nak makan, ni kat tempat awam.


“Apabila saya cakap nak hubungi polis dan kemudian dia datang ke meja saya dan berkata supaya jangan masuk campur," katanya lagi.


Tidak berhenti begitu saja, dia terus memarahi wanita ini yang menyebabkan salah seorang ahli keluarganya bangun untuk meredakan pertengkaran.


Pun begitu, dia tidak berundur sehinggalah isterinya datang menarik tangan.


Menjengah ke ruangan komen, kakitangan restoran berkenaan yang didakwa menjadi mangsa keganasan lelaki tersebut tampil bersuara.


"Terima kasih kepada keluarga akak ni sebab stand up untuk saya dan staf lain," katanya ringkas.


Dalam pada itu rata-rata warga maya mula tertanya-tanya tentang personaliti ‘abang baju merah’ berkenaan.


“Daripada cerita adik ni... kita dah tahu abang baju merah tu perwatakannya macam mana.


"Kalau bukan seorang penyabar jangan pergi Cameron Highland masa cuti. Memang kena sabar hadap trafik sesak dan di kedai makan.


“Suami aku pun panas baran, kalau sebelum menikah tu lagi teruk. Sekarang kalau nak lindung jaga aku pun, tak ada la sampai macam tu,” ujar beberapa warga maya.



Kisah 'abang baju merah' kecoh selepas dia bertindak memarah dan menunjal kepala seorang wanita pemandu Perodua Myvi gara-gara didakwa memandu secara merbahaya sewaktu perjalanan dari Cameron Highlands.


Tidak lama selepas itu, lelaki yang bekerja sebagai penyelia kilang di Serdang, Selangor tersebut ditahan polis dan direman selama tiga hari bermula Rabu.


Perintah reman di bawah Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah terhadap suspek berusia 29 tahun itu dikeluarkan Majistret Siti Hanum Mohmad Shah di Mahkamah Majistret Tapah, Perak.


Kes disiasat di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan bagi kesalahan mendatangkan cedera serta Seksyen 506 dan 509 kanun sama kerana melakukan ugutan jenayah dan perbuatan mengaibkan kehormatan.

KLIK LIKE JIKA ANDA RASA PERKONGSIAN INI SANGAT BERGUNA

Artikel Berkaitan

BERITA SEMASA 1062374950995972723

Post a Comment

emo-but-icon

Popular Posts

item